Zondag 6 december: Welcome in Cape Town

6 december 2015 - Cape Town, Zuid-Afrika

De eerste dag in Kaapstad is alweer achter de rug.

Na de eerste stappen buiten het vliegveld gezet te hebben kwam een temperatuur van bijna 30 graden ons tegemoet!

Onze eerste activiteit was een rondrit door de stad. De grote contrasten tussen arm en rijk werden al snel zichtbaar. Aan de ene kant de krottenwijken, kleine 'huisjes' met golfplaten, en aan de andere kant de luxe villa's met een grote oprijlaan en een beveiligingssysteem. Jammer genoeg is dit de harde realiteit in Zuid-Afrika.
De rit door het centrum liet blijken dat het heel modern is, van hippe restaurants tot mooie grote gebouwen. Daarnaast was het prachtige WK stadion ook iets wat wij niet mochten missen.

Na de rondrit was het etenstijd oftewel tijd voor Braai!
"Een braai is een typisch Zuid-Afrikaanse sociale gelegenheid omtrent de gelijknamige barbecue die van oorsprong uit de Afrikanercultuur komt, maar tegenwoordig in heel Zuidelijk Afrika gebruikt wordt. Op de braai worden Zuid-Afrikaanse gerechten als boerewors, sosatie en mielies gegrild. Ook vlees zoals biefstuk, kip, varkenskarbonades, schapenvlees en lamskoteletten worden gebarbecued."

Als afsluiting van de avond hebben we een bezoek gebracht aan Festival of Lights. Een drukke stad, podium met muziek en op elke hoek van de straat gezelligheid. Wij hebben het eind van de avond doorgebracht op Long Street, een straat met alleen maar uitgaansgelegenheden voor jongeren.

De planning van maandag 7 december: een bezoek aan Stellenbosch, de wijnproeverij en onze projectlocatie Township Langa. Tot snel!