Zondag 13 december: Just do it!

13 december 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na het verblijf in het mooie hostel stond de Tafelberg op het programma. Met de goede uitrusting en de juiste benodigdheden in onze rugzakken waren wij klaar voor de klim. Een in totaal vier uur durende klim richting de Tafelberg. De eerste dertig tot zestig minuten verliepen moeizaam.. Er werd al snel geklaagd over vermoeidheid door een groot deel van de studenten. "Waar zijn we aan begonnen..", was de gedachte welke bij veel van ons naar voren kwamen. Gelukkig vonden onze lichamen het juiste ritme en raakten deze gewend aan alle factoren in de omgeving.

Wat een prachtige route hebben wij gevolgd! Wij hebben onze ogen uitgekeken en genoten van de mooie uitzichten.

De lange klim liet ons belanden bij de kabelbaan en het restaurant. Een lunchpauze stond op het programma zodat wij weer met gevulde buikjes aan onze afdaling konden beginnen.
Het was een zware afdaling welke vooral negatieve gevolgen had voor de enkels en knieën van de studenten. Deze negativiteit had naast vermoeidheid geen blessures tot gevolg.

M'n raad? Als het mogelijk is.. Zet de Tafelberg op jouw bucket list en probeer deze ooit eens in jouw leven af te ronden!

Aangezien er al twee projecten afgerond zijn, zijn wij vanmiddag vertrokken naar een nieuw project, Beautiful Gate. Op deze locatie zullen wij tot woensdag verblijven.

Liefs uit Kaapstad!

1. Peter en Jolanda:
    14 december 2015
    Wat een prachtig uitzicht, fantastisch!! Heel veel liefs pap en man ❤️❤️
  2. Opa en oma:
    14 december 2015
    Hallo schat wat hebben jullie moeten af zien op de Tafelberg maar dan hebben jullie wel goed kunnen slapen.fijn dat wij weer iets van jou gehoord hebben.veel liefs oma en opa