Donderdag 17 december: Hello School of Hope!

17 december 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

In de ochtend zijn wij van het project Beautiful Gate vertrokken naar een nieuw project, School of Hope. Dit zal ons laatste project zijn waar wij nog even aan de slag moeten.
De school bied onderwijs aan speciale doelgroepen zoals tienermoeders, mishandelde kinderen, leden van een gang (gangsters) en kinderen welke school niet hebben afgerond omdat hun ouders hen aan het werk zetten voor het gezin. Agressie speelt een grote rol tussen de studenten van deze school als wij de leiding moeten geloven. Het neersteken van elkaar tijdens de les of het vernielen van materialen is niet heel verrassend op deze school. Niet zo gek dat de studenten door een detectie poort moeten lopen bij binnenkomst en het hele gebouw bewaakt word door een alarm en camera's.
Er vind weer een moment van besef plaats dat dit de realiteit is, geen film en ook geen neppe verhalen, dit is de harde waarheid.

Bij aankomst duurt het nog even voordat alles opgestart is door de leidende projectleden. Na een tijdje mochten de overige projectleden aan de slag. Het bouwen van een klimmuur en muurschilderingen in de gymzaal werden de hoofddoelen van het project.

Na de werkzaamheden in de middag werd ons harde werk beloond in de avond.. Uiteten!
Aangekomen bij een Italiaans restaurantje met een leuk tuintje stond de menukaart vol met heerlijke vleesgerechten, pizza's en pasta's. Door de docenten werd al in de middag een goede voorbereiding gedaan, want er waren glutenvrije gerechten beschikbaar, TOP!

Liefs vanuit School of Hope!

1. Jolanda:
    18 december 2015
    Hoi schat, nou jullie maken van alles mee daar! Voor ons inderdaad alleen maar als in een film! Veel succes nog! Heel veel liefs pap en mam xxx
  2. Jacqueline:
    18 december 2015
    Ogg nu zit je weer daar haha dacht dat je al naar huis kwam
  3. Oma:
    18 december 2015
    hoi mop nou zeg dat is niet mis je bent heel wat ervaringen rijker als je naar huis komt veel liefs oma xxx
  4. Corry:
    Hoi Britt
    Het blijft mooi om te lezen wat jullie allemaal doen
    Veel succes verder
    Groeten Har en Corry