Dinsdag 8 december: Let's do this!

8 december 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Voor onze projectgroep is het project officieel begonnen! Onze eerste dag had als invulling het schoonmaken van de omgeving rondom het weeshuis. Ieder heeft een nieuwe roeping gevonden op de eerste dag of het nou de stratenmaker, tuinman of bouwvakker was, het is allemaal aan bod gekomen.
Het begin van de grote schoonmaak riep vragen op als "Waar moeten we beginnen?" en "Hoe is het mogelijk om deze werkzaamheden af te ronden gedurende ons verblijf?". De sterke samenwerking van alle medestudenten heeft ertoe geleid dat de schoonmaak al afgerond werd in de ochtend! Vanaf morgen start de bouw van de speeltuin. "Waarom een speeltuin?", zal de vraag zijn welke velen van jullie stellen.

De (HIV-)weeskinderen worden als een 'speciale' groep gezien door de overige kinderen in de buurt. Deze vooroordelen van de overige kinderen zorgen ervoor dat de weeskinderen buitengesloten worden door hun afkomst, een kind zonder ouders. Om de weeskinderen te beschermen en prettig te laten voelen wordt er een speeltuin op het terrein van het weeshuis gerealiseerd.

Na de terugkeer van ons project bij ons gastgezin was het tijd om de lokale supermarkt te verkennen. Voor de inwoners is de supermarkt klein, maar voor ons is het meeega. Naast eten en drinken is er ook speelgoed, kleding en nog veel meer te verkrijgen. Daarnaast was het uniek voor ons om mee te maken dat het de normaalste zaak van de wereld is om elektriciteit te kopen in de supermarkt. Geen elektronische apparaten maar de elektriciteit welke je thuis gebruikt.

Liefs uit Langa!

1. Oma:
    9 december 2015
    fijn om te zien wat jullie er moeten doen is net iets voor jou om met kinderen om te gaan liefs oma
  2. Opa en oma:
    9 december 2015
    Hallo schat wat zullen moe zijn geweest maar het geeft wel voldoening om deze kindertjes te helpen nog veel plezier veel liefs opa en oma