Donderdag 3 december 2015: Een dankwoord voorafgaande aan onze reis

3 december 2015 - Eindhoven, Nederland

Beste Global Exploration and Sports South Africa groep,

Nog een aantal dagen en dan gaan jullie op pad. Spannend. Er is heel veel werk verzet in de hele voorbereidingsperiode en namens global exploration en al onze partners in Zuid Afrika wil ik jullie bij voorbaat bedanken voor jullie inzet.

Jullie project is uniek in de opzet, ook voor ons als stichting. De mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid van de studenten zorgt voor een andere aanpak in de hele organisatie dan bij de middelbare scholen. Dit leidt tot uitdagingen en soms zelfs onduidelijkheden. Echter het leerresultaat is enorm. Wij zijn er trots op om samen met Fontys dit project vorm te geven en jullie in staat te stellen je op deze manier te ontplooien.

Via deze weg wil ik ook een groot woord van dank uitspreken naar jullie begeleiders, hier en daar. Zonder hun inzet en enorme betrokkenheid en kennis was het zeker niet mogelijk geweest om het project al het in eerste jaar op dit niveau te krijgen. Zonder jullie docenten voor bepaalde onderdelen te willen vergeten, richt ik me nu dan vooral op Dennis, Fred, Ben, Jos en zeker ook Jessy.

"enorm dankie vir julle toewyding"

Ik wens iedereen enorm veel succes, plezier en een wijde blik in jullie tijd in Zuid-Afrika. Teach, learn, talk, listen and open your mind. Anders is anders, ga op zoek naar antwoorden op al je vragen en onduidelijkheden. Probeer deze andere cultuur, deze andere manier van leven, te begrijpen, vanuit haar geschiedenis, maar ook in het nu.

Together one world!

Mervyn Smeets